Перейти к основному контенту Перейти к главному меню навигации Перейти к нижнему колонтитулу сайта
Педагогика и психология

Выпуск 59 № 2 (2024): PEDAGOGY AND PSYCHOLOGY

Опубликован: July 2024

Весь выпуск

Innovations and problems of development of modern education

Дарья Сурова, Тулебике Кульгильдинова , Арайлы Сарсембаева , Светлана Семенова
NON-FORMAL EDUCATION IN THE CONTEXT OF MODERN TRENDS
5-16
shynar Kadirsizova, K. ADILZHANOVA, Sh. ORYNGALIEVA
DEVELOPMENT OF UNIVERSITY STUDENTS’ READINESS FOR ACADEMIC MOBILITY
17-26
Nurseit Baizhanov
CONCEPTUAL APPROACHES TO THE DEVELOPMENT OF AN INFORMATION-ANALYTICAL SYSTEM IN THE FIELD OF EXTERNAL ASSESSMENT OF EDUCATION QUALITY AND COMPETENCIES, AS A MECHANISM OF MANAGEMENT IN EDUCATION, USING ARTIFICIAL INTELLENGE AND BIG DATA
26-40
Динара Садирбекова, A. KIKBANOVA, S. NISHANBAYEVA
НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПРОЕКТИРОВАНИЮ ГИБРИДНОЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЫ ДЛЯ СТУДЕНТОВ ВУЗОВ
41-50
Маржан Дуйсенова, Byrad Yyelland
DIGITAL GAME-BASED LANGUAGE LEARNING IN PRIMARY EDUCATION: EXPLORING MOTIVATIONAL FACTORS AND EDUCATIONAL OUTCOMES
51-63
Тимур Садыков, Гулмира Кокибасова, Алияш Оспанова, Мерей Алимкулова
THE PILOT STUDY OF THE CLIL LESSONS IN CHEMISTRY AND BIOLOGY FOR LOWER SECONDARY SCHOOLS
64-75
Aigul Sarsebaeva, B. ABDIMANAPOV, N. USSENOV, I. GAISIN, Y. ISSAKOV
МЕЖДИСЦИПЛИНАРНАЯ СВЯЗЬ В ГЕОГРАФИЧЕСКОМ ОБРАЗОВАНИИ: СИСТЕМАТИЧЕСКИЙ ОБЗОР ОБЛАСТЕЙ НАУКИ
76-86

Psychological and pedagogical problems of training specialists

Gulzhaina Kuralbaevna Kassymova, wenxin xu, Aliya Orynbaevna Bekalaeva ; Heri Retnawati; Shakizat Seidullaevna Duisenbayeva
CHALLENGES AND INFLUENCES ON THE OTHER HALF OF THE PICTURE OF THE TEACHER’S IDENTITY
87-97
Aziza Kenzhe, Aliya Bitemirova, Bibigul Shagrayeva, H. AKKUṢ, A. ZHORABEKOVA
METHODOLOGY FOR DEVELOPING CHEMISTRY TEACHERS’ FOREIGN LANGUAGE PROFESSIONAL COMMUNICATIVE COMPETENCIES: Study of methods for developing foreign language communication skills of university chemistry students
97-106
Асель Есназар, Zhorabekova A.N., Uristenbekova G.K., Koshkarova Madina, Nurmakhambetova Assel
Design of a lesson plan in the context of stem education for perspective primary school teachers
107-115
gulzhahan Tazhitova, D. KURMANAYEVA
КРИТЕРИИ ОЦЕНИВАНИЯ КАК СПОСОБ ПРЕОДОЛЕНИЯ ТРУДНОСТЕЙ ПРИ ВЫПОЛНЕНИИ САМОСТОЯТЕЛЬНЫХ ЗАДАНИЙ: КЕЙС СТАДИ В ЕНУ
116-126
Жәзира Жұмабаева, Азия Жумабаева, Асел Стамбекова
ATTACHING FUTURE PRIMARY EDUCATION TEACHERS TO NATIONAL VALUES THROUGH MOBILE CONTENT
127-141
Майра Сапиева, Zh. RAIMBEKOVA, D. SURTUBAEVA, T. NABATNIKOVA, A. TOREBEKOVA
ОЦЕНКА ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ КОЛЛЕДЖЕЙ В СООТВЕТСТВИИ С ПРОФЕССИОНАЛЬНЫМ СТАНДАРТОМ: КЕЙС КАЗАХСТАНА
141-153
Aigul Ахметсапа, H UZUNBOYLU, G. ZHOLTAYEVA, U. ABDIGAPBAROVA
CONTENTS AND ORGANIZATION ASPECTS OF PREPARING FUTURE EIEMENTARY SCHOOL TEACHERS FOR PROFESSIONAL-CREATIVE ACTIVITIES
153-165
alex_smith_87 Мусина, S ABILDINA, A. MUTALIYEVA
CONCEPTUAL THEORIES OF THE FORMATION OF REFLECTIVE SKILLS IN A FUTURE TEACHER: CONCEPTUAL THEORIES OF THE FORMATION OF REFLECTIVE SKILLS IN A FUTURE TEACHER
165-172