Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Педагогика және психология

Self-educational competence of subjects of education as a prerequisite for achieving learning outcomes

Жарияланған March 2024

71

70

КазНацЖенПУ
Аңдатпа

Қазіргі жағдайда жоғары білім беру сапасы жеке адамның нақты білімінің көлеміне емес, оның негізгі құзыреттіліктерін меңгеруіне байланысты, олардың бірі Қазақстандық және Ресейлік білім беруді жаңғырту стратегияларында көрсетілгендей, өзін-өзі білетін құзыреттілік болып табылады. Білім алушылардың өзіндік білім беру құзыреттілігін қалыптастыруға жоғары білім беру субъектілерінің үздіксіз кәсіптік өзін-өзі дамытуға кешенді қабілеті ретінде оқыту нәтижелерінің жетістіктерін жобалау әсер етеді. Өздігінен білім беру құзыреттілігін дамыту оқытудың белгіленген нәтижелерімен ғана емес, оқытудың үздік нәтижелеріне қол жеткізу үшін қажетті уақытты айқындай және жоспарлай білумен айқындалады.

Мақаланың мақсаты жоғары білім беру ұйымы субъектілерінің өздігінен білім беру қызметі процесінде математикалық модель негізінде оқыту нәтижелеріне қол жеткізу үшін уақытты айқындау әдістемесін ұсыну болып табылады.

Зерттеу Қазақ ұлттық қыздар педагогикалық университетінің (Алматы қаласы, Қазақстан Республикасы) және Мемлекеттік гуманитарлық-технологиялық университетінің (Орехово-Зуево қаласы, Ресей Федерациясы) базасында жүргізілді. Зерттеу нәтижелері жоғары білім берудің Қазақстандық және Ресейлік білім беру ұйымдары субъектілерінің өзіндік білім беру құзыреттілігін дамытуды салыстырмалы талдау, педагогиканы оқытудың қолданбалы бағыттылығын жобалау әдісі, «дидактикалық теңдеулер» пайдалана отырып математикалық әдіс негізінде алынған. Теориялық талдау, салыстыру, сауалнама, сараптамалық бақылау әдістері қолданылды.

Болашақ мамандардың өзіндік білім беру құзыреттілігін білдіру критерийлері анықталды: субъектілік (студенттің өзін-өзі білім беру құзыреттілігінің мазмұны мен функциялары, жеке тұлғаның инновациялық бағыты туралы хабардар болуы); аспаптық (болжамдық іскерліктер, ақпараттық-талдау іскерліктері, ұйымдастырушылық іскерліктер). Қазақстандық университет студенттерінің субъектілік белсенділігін ғылыми зерттеулерінің нәтижелері бойынша оқыту нәтижелерінің жетістіктерін бақылаудың алгоритмдік іскерліктерін қалыптастырудың маңыздылығы анықталды: болашақ педагогтардың 58% -ында өздігінен білім беретін құзыреттілік деңгейі төмен; Студенттердің 44% -ы өздігінен білім беру қызметін дербес жоспарлауда қиындық көруде.

Ресейлік университет студенттерінің 38% - ы өзін-өзі тәрбиелеу қызметін жоспарлау және бақылау кезінде іс-қимыл алгоритмін өз бетінше таңдай алмайтындығы және оны "білім беру қызметінің инновациялық технологиялары" модулі процесінде тиімді жүзеге асыра алмайтындығы анықталды. «Дидактикалық теңдеулер» (М.И. Потеев) көмегімен математикалық әдіс әзірленді, бұл университет студенттерінің өзін-өзі тәрбиелеу процесінде тиімді оқытудың қажетті уақытын анықтауға мүмкіндік береді.

Жоғары білім беру субъектілерінің өзіндік білім беру құзыреттілігі, Қазақстандық университеттегі зерттеу көрсеткендей, төменгі көрсеткішті көрсетеді. Ресей университетіндегі зерттеу педагогикалық бақылаудың дәстүрлі іске асырылатын түрлерінің сипаты оқытудың табыстылығына қол жеткізуге ықпал ететін өзін-өзі білім беру құзыреттілігін дамытудың талап етілетін сапасын анықтауды қамтамасыз етпейтінін анықтады. Осылайша, болашақ мамандардың өздігінен білім беру құзыреттілігін дамытудың педагогикалық міндеті «Дидактикалық теңдеулер» пайдалана отырып, математикалық әдіс арқылы шешілуі мүмкін.

pdf (English)
Тіл

English

Дәйексөздерді қалай жазу керек

Кариев А., Serezhnikova R., Agranovich Y., Ageyeva L., Zhunusbekova A. Self-educational competence of subjects of education as a prerequisite for achieving learning outcomes // Педагогика және психология. – 2024. – № 1(58). – С.86–93: DOI: 10.51889/2960-1649.2024.58.1.011 [Электронный ресурс]: URL: https://journal-pedpsy.kaznpu.kz/index.php/ped/article/view/1512 (дата обращения: 27.11.2024)