Негізгі мазмұнға өту Негізгі шарлау мәзіріне өту Сайттың төменгі деректемесіне өту
Педагогика және психология

Empowering Future Primary School Teachers with Autopedagogical Competence in Professional Growth

Жарияланған September 2025

0

0

St. Kliment Ohridski Sofia University
Abai Kazakh National Pedagogical University
Аңдатпа

Кіріспе. Бұл мақалада болашақ бастауыш сынып мұғалімдерінің аутопедагогикалық құзыреттілігін қалыптастыру мәселесі қарастырылады. Зерттеу білім беру жүйесін жаңғырту жағдайындағы үздіксіз білім алудың маңыздылығын атап көрсетеді. Авторлар мұғалімнің кәсібилігі мен өзін-өзі білімдендіру қабілетін дамытуға ерекше назар аударады — бұл Қазақстан Республикасының білім беруді дамыту жөніндегі мемлекеттік стратегиясының негізгі бағыттарының бірі болып табылады. Мақалада өзіндік білім алудың психологиялық-педагогикалық негіздері, педагогикалық құзыреттіліктің негізгі компоненттері және кәсіби дамудың үздіксіздігі мәселелері қарастырылады. Әдіснама және әдістер. Зерттеуде теориялық және аналитикалық әдістер кешені қолданылды, оның ішінде ғылыми әдебиеттерді шолу және қазіргі педагогикалық зерттеулерге салыстырмалы талдау жасалды. Аутопедагогикалық құзыреттілікті қалыптастыруға қатысты жоғары оқу орындарындағы мұғалімдерді даярлау тәжірибесін сапалық тұрғыдан бағалау жүзеге асырылды. Нәтижелер. Зерттеу нәтижелері аутопедагогикалық құзыреттіліктің қалыптасуының негізгі көрсеткіштерінің бірі – болашақ мұғалімнің кәсіби дамуға дайын болуы мен өзіндік жауапкершілігін сезінуі екенін көрсетті. Көптеген ғылыми еңбектерде кәсіби даму мәселесі қарастырылғанымен, мұғалімдерді жекешелендіріп оқыту, университет бағдарламаларында өзіндік білім алуға жағдай жасау, сондай-ақ бастауыш мектеп мұғалімдерінің ерекшеліктеріне сай кәсіби құзыреттіліктің нақты көрсеткіштерін айқындау сынды аспектілер әлі де жеткілікті дәрежеде зерттелмеген. Ғылыми жаңалығы. Зерттеу аутопедагогикалық құзыреттіліктің теориялық негіздерін тереңдете отырып, оның құрылымдық компоненттері мен қалыптасуына әсер ететін факторларды айқындайды. Сондай-ақ, университеттегі мұғалімдерді даярлау бағдарламаларында өзін-өзі дамытуға жеткілікті қолдау көрсетілмей отырғанын анықтай отырып, бұл бағытта жаңа көзқарас ұсынады. Практикалық маңыздылығы. Зерттеу нәтижелері жоғары оқу орындарына бәсекеге қабілетті әрі құзыретті бастауыш сынып мұғалімдерін даярлау үшін ғылыми-негізделген ұсынымдар ұсынады. Өзін-өзі білімдендіру, рефлексия және үздіксіз даму идеяларын басшылыққа ала отырып, бұл зерттеу қазіргі білім беру талаптарына сай келетін және болашақ мұғалімдердің кәсіби белсенділігін арттыратын бағдарламаларды әзірлеуге үлес қосады.

PDF (English)
Тіл

English

Кілтті сөздер
Дәйексөздерді қалай жазу керек

Petkova I., Tynyskhanova A. Empowering Future Primary School Teachers with Autopedagogical Competence in Professional Growth // Педагогика және психология. – 2025. – № 3(64). – С.143–154: DOI: 10.51889/2960-1649.2025.64.3.014 [Электронный ресурс]: URL: https://journal-pedpsy.kaznpu.kz/index.php/ped/article/view/2044 (дата обращения: 10.10.2025)