Том 62 № 1 (2025): PEDAGOGY AND PSYCHOLOGY
Жарияланған:
31 March 2025
Тұтас шығарылым
Innovations and problems of development of modern education
УНИВЕРСИТЕТТІК БІЛІМ БЕРУ ОРТАСЫНДАҒЫ ӘЙЕЛ КӨШБАСШЫЛЫҒЫН ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚОЛДАУ МЕХАНИЗМДЕРІ
5-13
CONCEPTUAL FOUNDATIONS OF DEVELOPING ENTREPRENEURIAL ACTIVITY IN THE CONTEXT OF UNIVERSITY EDUCATION
14-21
EDUCATIONAL PRACTICE OF DEVELOPING INTERCULTURAL COMMUNICATION IN HIGHER EDUCATION
21-29
ANALYSIS OF CURRENT ASSESSMENT PRACTICES FOR CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS IN THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN
30-41
МЕКТЕП БАЛАЛАРЫНДА ГЕОПОЛИТИКА АРҚЫЛЫ БІЛІМДЕР МЕН ҚҰНДЫЛЫҚТАРДЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУ: САНДЫҚ ЗЕРТТЕУ НӘТИЖЕЛЕРІ
41-49
Бастауыш сынып оқушыларының ұлттық құндылықтар негізінде «soft skills» дағдысын қалыптастырудың тиімділігі
50-58
PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL PROBLEMS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF EDUCATION SPECIALISTS
DIGITAL COMPETENCE AS AN IMPORTANT ELEMENT OF PROFESSIONAL TRAINING OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGISTS IN KAZAKHSTAN
59-72
MODEL OF DEVELOPING STUDENTS’ STRESS RESILIENCE IN THE DIGITAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF A UNIVERSITY
73-81
PROFESSIONAL IDENTITY OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS: THEORETICAL FRAMEWORK
82-88
ҚЫЗМЕТІН АЛҒАШ БАСТАҒАН ПЕДАГОГТЕРДІҢ КӘСІБИ ДАМУЫ: ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ТӘЖІРИБЕГЕ ШОЛУ
105-113
БОЛАШАҚ АРНАЙЫ ПЕДАГОГТЕРДІҢ ЗЕРТТЕУШІЛІК ҚҰЗЫРЕТІН ДАМЫТУДЫҢ ЕРЕКШЕЛІГІ: БОЛАШАҚ АРНАЙЫ ПЕДАГОГТЕРДІҢ ЗЕРТТЕУШІЛІК ҚҰЗЫРЕТІН ДАМЫТУДЫҢ ЕРЕКШЕЛІГІ
114-122
SCIENTIFIC-PEDAGOGICAL THEORIES OF IMPROVING PHYSICAL EDUCATION FOR UNIVERSITY STUDENTS
122-134