Бұл мақаланың мақсаты – білім беру кеңістігінде жасанды интеллектті қолдануға білім алушылардың көзқарастары мен академиялық адалдыққа әсерін зерттеу. Мақалада Қазақстан Республикасының әртүрлі оқу орындарының білім алушылары арасында жүргізілген зерттеу нәтижелері көрсетіледі. Негізгі назар білім алушылардың жасанды интеллектіні академиялық тапсырмаларды жазуда пайдалану мүмкіндігі туралы және олардың іс-әрекеттерінің этикасы мен тұтастығына әсерін талдауға аударылады. Сауалнама әдісін қолдана отырып, авторлар респонденттердің нәтижелерін сипаттайды, академиялық процесте жасанды интеллектіні (әрі қарай – ЖИ) қолдануға қатысты ұстанымдар мен көзқарастарды анықтайды. Зерттеу нәтижелеріне сүйене отырып, білім алушылардың мәдени ерекшеліктері мен этикалық көзқарастары сияқты факторларға байланысты ЖИ-ні қолдану туралы білім алушылардың қабылдауы салыстырмалы түрде әртүрлі динамикаға ие деген қорытындыға келді. Мақала авторлары білім беру процесінде ЖИ-ні пайдалану кезінде академиялық адалдық бұзылмауы керектігін атап өтеді. АҚШ, Қытай және Еуропалық Одақ елдері тиісті бастамаларды, даму жоспарлары мен заң жобаларын ескере отырып, ЖИ технологияларын құқықтық реттеуді белгіледі: АҚШ-та – Ұлттық жасанды интеллект бастамасы, Қытайда – жасанды интеллекттің жаңа буыны. Интеллектіні дамыту жоспары, ал Еуропалық Одақ елдерінде – Жасанды интеллект туралы заң. Өз кезегінде авторлар академиялық адалдық пен оқу сапасын сақтай отырып, осы технологияларды этикалық және тиімді пайдалануды қамтамасыз ету үшін Қазақстанда, атап айтқанда, білім беру саласында да ЖИ-ны құқықтық реттеу қажет екенін авторлар атап өтті.
ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРЫНДАРЫНЫҢ БІЛІМ АЛУЫШАЛАРЫНЫҢ АКАДЕМИЯЛЫҚ ЖҰМЫСТА ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТТІ ҚАБЫЛДАУЫН ТАЛДАУ
Жарияланған January 2025
2
0
Аңдатпа
Тіл
English
Кілтті сөздер
artificial intelligence, higher education, students, academic integrity, ethical standards, rules, law
Дәйексөздерді қалай жазу керек
ZHUNUSBEKOVA A., ASKARKYZY S. ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРЫНДАРЫНЫҢ БІЛІМ АЛУЫШАЛАРЫНЫҢ АКАДЕМИЯЛЫҚ ЖҰМЫСТА ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТТІ ҚАБЫЛДАУЫН ТАЛДАУ // Педагогика және психология. – 2025. – № 4(61). – С.145–155: DOI: 10.51889/2960-1649.2024.61.4.008 [Электронный ресурс]: URL: https://journal-pedpsy.kaznpu.kz/index.php/ped/article/view/1801 (дата обращения: 15.01.2025)